Invitation.2 April. International Conference as a speaker. Conference “Dimensions of domestic and gender violence in Romania“, organized by the Association for Development and Socio-Economic Promotion CATALACTICA, partner in the project “VERA – Positive Change through integrated actions in difficult times!”. Palace of Parliament. The VERA project is implemented by the National Agency for Equal Opportunities between Women and Men (project promoter), in partnership with the CATALACTICA Association and the consortium coordinated by the leading Centre for Training and Evaluation in Social Care (CFCECAS) .
Loureiro, Ana. “O recurso ao MOOC como prática pedagógica inovadora“. 2023.
Leal, Susana; Oliveira, Sandra; Loureiro, Ana; Messias, Inês; Barradas, Luis CS; Nascimento, João. “Revisão da literatura sobre conhecimentos, atitudes e comportamentos dos estudantes do ensino superior sobre o desenvolvimento sustentável“. 2023.
Leal, Susana; Oliveira, Sandra; Nascimento, João; Barradas, Luis CS; Loureiro, Ana; Messias, Inês; Gonçalves, Catarina; et al. “Projeto TIME2ACT@SD – time to act through sustainable experiences for higher education students“. 2023.
Loureiro, Ana; Messias, Inês; Rocha, Dina; Oliveira, Nuno Ricardo. “From face-to-face to online learning: designing a pedagogical model for an higher education contexto“. 2023.
Leal, Susana; Nascimento, João António Marujo do; Loureiro, Ana; Barradas, Luís Cláudio; Oliveira, Sandra; Messias, Inês. “Conhecimentos, atitudes e comportamentos dos estudantes do ensino superior quanto à sustentabilidade: a identificação de gaps“. 2023.
Cardoso, Teresa Margarida Loureiro; Mota, Eduarda Ribeiro; Cruz, Ana Carolina Ferreira da; Pestana, Filomena. ““Learning with the School Library”: the case of the WEIWE(R)BE Programme in the Digital and Virtual School Ecosystem“. 2023.
Loureiro, Ana; Messias, Inês; Rocha, Dina; Oliveira, Nuno Ricardo. “eLearning e Cie^ncia Aberta: caminhos para a sustentabilidade“. 2023.
Loureiro, Ana; Messias, Inês; Rocha, Dina. “Online Distance Learning ¿ conceptualizing a tailored pedagogical model for a Higher Education Institution“. Trabalho apresentado em ICEM2023, Kuching, 2023.
Loureiro, Ana. “O recurso ao MOOC como prática pedagógica inovadora“. 2023.
Loureiro, Ana. “Bringing the MOOC into the classroom: an innovative pedagogical practice at the Polytechnic Institute of Santarém“. 2023.
Loureiro, Ana; Rocha, Dina; Messias, Inês. “Do ensino presencial ao ensino a distância: desenho e conceção do e-Campus do IPSantarém“. 2023.
Ana Loureiro; Inês Messias; Dina Rocha; Nuno Ricardo Oliveira. “FROM FACE-TO-FACE TO ONLINE LEARNING: DESIGNING A PEDAGOGICAL MODEL FOR AN HIGHER EDUCATION CONTEXT“. 2023.
Loureiro, Ana; Messias, Inês; Rocha, Dina. Autor correspondente: Loureiro, Ana. “eCampus: concept and design of a virtual capus to support Distance Learning in a Polytechnic Institute“. Trabalho apresentado em 2023 International Symposium on Computers in Education (SIIE), Setúbal, 2023.
Rodrigues, Dário Félix de Oliveira. “Personhood Global Whispers: Ethical Echoes of Decentralization?“. Trabalho apresentado em Dario Rodrigues, Lisboa, 2023.
Rodrigues, Dário Félix de Oliveira. “Cyber Ethics of Blockchain, AI and Worldcoin.“. Funchal, Ilha da Madeira., 2023.
Branco, Paulo Duarte; Teles Vieira, Andreia; Barbas, Maria Potes. “Changemakers: emerging experience for Youth.“. Trabalho apresentado em 17th International Technology, Education and Development Conference, Valência, 2023.
Branco, Paulo Duarte; Barbas, Maria Potes; Teles Vieira, Andreia. “Predict: Jobs Of The Future With AI 4 Vet Inclusion“. Trabalho apresentado em 15th International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma, 2023.
Rézio, S.; Cavadas, Bento; Nogueira, João Robert; Branco, Neusa. “Criação e aplicação de materiais pedagógicos inclusivos, no ensino básico, para alunos com cegueira ou com baixa visão.“. Trabalho apresentado em INCLUDIT – VII Conferência Internacional para a Inclusão – e CTecA – I Conferência de Tecnologias de Apoio e Acessibilidade – 2023, Leiria, 2023.
Branco, Neusa; Colaço, Susana. “Computational thinking and mathematics teaching: An experience on initial teacher education“. Trabalho apresentado em Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapeste, 2023.
Branco, Neusa. “Practices with technology in mathematics teacher education to face new curricular demands“. Trabalho apresentado em XXVI SEIEM 2023, Logroño, 2023.
Fiza Ashfaq; Ahad, Abdul; Mudassar Hussain; Madeira, Filipe. “Transforming Diabetes Care: A Review of IoT-Based Mobile Health Systems“. Trabalho apresentado em 10th EAI International Conference on IoT Technologies for HealthCare, Bratislava, 2023.
Fiza Ashfaq; Ahad, Abdul; Mudassar Hussain;Madeira, Filipe. “Transforming Diabetes Care: A Review of IoT-Based Mobile Health Systems“. Trabalho apresentado em 10th EAI International Conference on IoT Technologies for HealthCare, Bratislava, 2023.
Barbas, Maria Potes; Branco, Paulo Duarte; Teles Vieira, Andreia (2023) Chatbots and Robots. PREDICT Projeto Europeu (nº 2022-1-PT01-KA220-VET-000085485). PREDICT:jobs of the future with AI 4 VET inclusion. https://docs.google.com/document/d/16a9j4gNydolv7qGN2oTOe7c67HByVC
Barbas, Maria Potes; Fernandes, Eva Lopes; Eerola, Evelyse; Alves, Lydie; Castro, Nuno; Marques, André; Reis, Elaine; COLLABORATIVE CONSTRUCTION OF A STORY USING CHATGPT: INTERACTIONS AND REFLECTIONS. European Project PREDICT (nº 2022-1-PT01-KA220-VET-000085485)
Barbas, M. P., Vieira, A. T., Branco, P. D. (2023). Predict: Jobs Of The Future With AI 4 Vet Inclusion. EduLearn23. https://docs.google.com/document/d/16a9j4gNydolv7qGN2oTOe7c67HByVCgO
Barbas, M. P., Vieira, A. T., Branco, P. D. (2023). Changemakers: emerging experience for Youth. Inted2023. Inclusive and Multiculturality. https://docs.google.com/document/d/1z9L9TgmE5OkECZGL3tkO34bTMmPBkAea
Catela, D., Santos, J., Oliveira, J., & Piscalho, I. (2023). Yoga breathing techniques’ heart rate variability: characterization project for health non- clinical intervention and personal use. In J. Rodrigues, R. Matos, M. Jacinto & F. Rodrigues (Eds.), Book of abstracts II International Congress – CIEQV (p. 85). ESECS – Polytechnic of Leiria, Portugal. ISBN: in press. Doi: in press.
Marques, André; Fernandes, Eva; Castro, Nuno; Eerola, Evelyse; Alves, Lydie; Reis, Elaine; Santos, Albertino; Oliveira, Delfim; Lea, Letícia; d´Alte, Lia; Guilundo, Bonifácio; Barbas, Maria Potes. Congresso de Humanidades: Herança e Desafios. CONSTRUÇÃO COLABORATIVA DE UMA HISTÓRIA RECORRENDO AO CHATGPT: INTERAÇÕES E REFLEXÕES. Projeto Europeu PREDICT (nº 2022-1-PT01-KA220-VET-000085485). https://docs.google.com/document/d/1pMeDNbNZaSK_AzFXma081UEc-yfksLKa
Piscalho, I., Luís, H., Seixas, S. & Hamido, G. (no prelo). Cuidar desde o Início: um programa de qualificação para o Sistema Nacional de Intervenção Precoce na Infância. Livro de Atas da VII Conferência Internacional para a Inclusão. I Conferência de Tecnologias de Apoio e Acessibilidade.
Piscalho, I., Colaço, S., Pappámikail, L., Correia, M. & Cardoso, I. (no prelo). Formar para incluir: um programa nacional de capacitação de formadores. Livro de Atas da VII Conferência Internacional para a Inclusão. I Conferência de Tecnologias de Apoio e Acessibilidade.
Rathi, Bhavesh; Madeira, Filipe. “Early Prediction of Diabetes Using Machine Learning Techniques“. Trabalho apresentado em Global Conference on Wireless & Optical Technologies 2023 (GCWOT’23), Málaga, 2023. doi:10.1109/gcwot57803.2023.10064682
Rosário, A.T.; Figueiredo, J. Sustainable Entrepreneurship and Corporate Social Responsibility: Systematic Bibliometric Literature Review. Preprints.org 2023, 2023030275. https://doi.org/10.20944/preprints202303.0275.v2
Catela, D., Santos, J., Oliveira, J., & Piscalho, I. (2023, Fevereiro, 23-24). Yoga breathing techniques’ heart rate variability: Characterization project for health non-clinical intervention and personal use. In J. Rodrigues, R. Matos, M. Jacinto &, F. Rodrigues (Eds.), Book of abstracts II International Congress – CIEQV (no prelo). ESECS – Polytechnic of Leiria.
Catela, D., Santos, J., Oliveira, J., Piscalho, I., & Mercê, C. (2023, Fevereiro, 23-24). Yoga breathing techniques´ heart rate variability health non-clinical intervention and personal use project [Book of Abstracts, p. 112]. II International Congress – Life Quality Research Centre, Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Leiria.
Piscalho, I., Oliveira, A. F., Preces, B., Baldé, J., Teixeira, L., & Uva, M. (2023, Fevereiro, 16). Relato de experiências no âmbito do Voluntariado no Instituto Politécnico de Santarém [Apresentação de poster]. III Encontro Nacional da Rede de Voluntariado no Ensino Superior (R-VES), Escola Superior de Enfermagem, Coimbra.
Presentation of paper “PREDICT: Jobs of the future with AI 4 VET inclusion”.
Branco, Paulo Duarte; Teles Vieira, Andreia; Barbas, Maria Potes. “Changemakers: emerging experience for Youth.“. Trabalho apresentado em 17th International Technology, Education and Development Conference, Valência, 2023.
Barbas, Maria Potes; Branco, Paulo Duarte; Teles Vieira, Andreia (2023) Chatbots and Robots. PREDICT Projeto Europeu (nº 2022-1-PT01-KA220-VET-000085485). PREDICT:jobs of the future with AI 4 VET inclusion. https://docs.google.com/document/d/16a9j4gNydolv7qGN2oTOe7c67HByVC
Barbas, Maria Potes; Fernandes, Eva Lopes; Eerola, Evelyse; Alves, Lydie; Castro, Nuno; Marques, André; Reis, Elaine; COLLABORATIVE CONSTRUCTION OF A STORY USING CHATGPT: INTERACTIONS AND REFLECTIONS. European Project PREDICT (nº 2022-1-PT01-KA220-VET-000085485)
Barbas, M. P., Vieira, A. T., Branco, P. D. (2023). Predict: Jobs Of The Future With AI 4 Vet Inclusion. EduLearn23. https://docs.google.com/document/d/16a9j4gNydolv7qGN2oTOe7c67HByVCgO
Catela, D., Santos, J., Oliveira, J., & Piscalho, I. (2023). Yoga breathing techniques’ heart rate variability: characterization project for health non- clinical intervention and personal use. In J. Rodrigues, R. Matos, M. Jacinto & F. Rodrigues (Eds.), Book of abstracts II International Congress – CIEQV (p. 85). ESECS – Polytechnic of Leiria, Portugal. ISBN: in press. Doi: in press.
Marques, André; Fernandes, Eva; Castro, Nuno; Eerola, Evelyse; Alves, Lydie; Reis, Elaine; Santos, Albertino; Oliveira, Delfim; Lea, Letícia; d´Alte, Lia; Guilundo, Bonifácio; Barbas, Maria Potes. Congresso de Humanidades: Herança e Desafios. CONSTRUÇÃO COLABORATIVA DE UMA HISTÓRIA RECORRENDO AO CHATGPT: INTERAÇÕES E REFLEXÕES. Projeto Europeu PREDICT (nº 2022-1-PT01-KA220-VET-000085485). https://docs.google.com/document/d/1pMeDNbNZaSK_AzFXma081UEc-yfksLKa
Barbas, Maria Potes; Matos, P.. “DID. Value: An Overview of Professional Development and Its Challenges for Students with Disabilities. In: Martins, N., Brandão, D. (eds) Advances in Design and Digital Communication III”. Trabalho apresentado em DIGICOM 2022 | https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-20364-0_37, 2022.
Branco, Neusa; Linhares, Elisabete. “Atividade interdisciplinar outdoor na formação inicial de educadores durante a pandemia“. Trabalho apresentado em VI Encontro Internacional de Formação na Docência (INCTE), Bragança, 2022.
Branco, Neusa; Colaço, Susana. “Exploração matemática a partir de narrativas infantis por futuros educadores“. Trabalho apresentado em VI Encontro Internacional de Formação na Docência (INCTE), Bragança, 2022.
da Silva, Ana; Soares, José Manuel Basto. “Saberes e práticas de mediação artística e cultural com jovens com dificuldades intelectuais e desenvolvimentais“. Trabalho apresentado em I Congresso em Mediação Artística e Cultural (https://www.eselx.ipl.pt/sites/default/files/livro%20resumos_MAC_21_vf.pdf), Lisboa, 2022.
Madeira, F.; Madeira, João. Autor correspondente: Madeira, F.. “Aplicações de Business Intelligence na Saúde – Áreas da Gestão e Clínica“. Trabalho apresentado em Conferência Internacional em Transformação Digital: Cooperação Internacional, multiculturalidade, trabalho colaborativo e ambientes inclusivos, sustentáveis e resilientes, Santarém, 2022. doi: 10.25746/ruiips.v10.i4.29103
Madeira, Filipe; Madeira, João; Bhavesh Rathi. Autor correspondente: Madeira, Filipe. “Use of chatbots in the Covid-19: A systematic literature review“. Trabalho apresentado em CAPSI 2022, Assomada, 2022.
Madeira, Filipe; Marques, Artur Manuel Sancho . Autor correspondente: Marques, Artur Manuel Sancho. “AmWebTriangle – a toolkit for experimenting with Machine Learning“. Trabalho apresentado em CAPSI 2022 – 22ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, 2022, Assomada, 2022.
Madeira, Filipe; Modesto, Cristiana. Autor correspondente: Madeira, Filipe. “Impacto do RGPD no desenho de soluções SIEM“. Trabalho apresentado em CAPSI 2022 – 22ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, 2022, Assomada, 2022.
Marques, Artur Manuel Sancho ; Madeira, Filipe; Rafael de Amorim Silva. Autor correspondente: Marques, Artur Manuel Sancho. “The AmTriangle meta-dataset for playing with Machine Learning“. Trabalho apresentado em ICITED 22 – International Conference in Information Technology & Education, Rio de Janeiro, 2022.
Teles Vieira, Andreia. FACT CHECKING IN HIGHER EDUCATION 2022 | DOI: 10.21125/edulearn.2022.0522
SOURCE-WORK-ID: cv-prod-id-3272907
Teles Vieira, Andreia. HOW CAN WE TACKLE SOCIAL INCLUSION THROUGH GAMIFICATION MECHANISMS?
DOI: 10.21125/edulearn.2022.0523
SOURCE-WORK-ID: cv-prod-id-3272911
ISSN: 2340-1117
Marques, A., et al. (2022). The AmTriangle meta-dataset for playing with Machine Learning. ICITED 22 – International Conference in Information Technology & Education. Rio de Janeiro, Brazil.
Marques, A. and Madeira, F. (2022). AmWebTriangle – um toolkit para experiências com Machine Learning. CAPSI 2022 – 22ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação. Universidade de Santiago, Cabo Verde
Colaço, S., Piscalho, I., Correia, M., Pappámikail, L., Silva, P., Novo, C., Portelada, A., & Uva, M. (2022). Conjunto de materiais: Educação inclusiva. Módulo 5: Ambientes de Aprendizagem Inclusivos. Ministério da Educação / Direção-Geral da Educação.
Correia, M., Luís, H., Uva, M., Piscalho, I., Portelada, A., Silva, P., & Novo, C. (2022) Conjunto de materiais: Educação inclusiva. Módulo 4: A inclusão na sala de aula. Ministério da Educação / Direção-Geral da Educação.
Piscalho, I., Colaço, S., Seixas, S., & Silva, F. (2022). Conjunto de materiais: Educação inclusiva. Módulo 3: Desenho Universal para a Aprendizagem. Ministério da Educação / Direção-Geral da Educação.
Barbas, Maria Potes; Matos, Pedro. “DID.VALUE: AN INTERNATIONAL PROJECT FOCUSED ON BUILDING AN OPEN DIGITAL FRAMEWORK FOR EDUCATIONAL RESOURCES ON INCLUSIVE JOBS AND TRAINEESHIPS FOR YOUNG PEOPLE WITH DISABILITIES“. In ICERI2021 Proceedings, 10077-10081.
Branco, Neusa; Cavadas, Bento. “O conhecimento de futuras professoras de 2.º ciclo sobre o pensamento matemático dos alunos numa proposta de trabalho interdisciplinar com as ciências.“. Trabalho apresentado em XXXI Seminário de Investigação em Educação Matemática – XXXI SIEM, 2021.
Barbas, Maria Potes; 4316-3BF4-ACEB. “An Initial Research Work on the Evaluation of Professor’s Digital Competencies: Metared Overview“. Trabalho apresentado em DIGICOM 2021: Advances in Design and Digital Communication II, 2021.
Barbas, Maria Potes; 4316-3BF4-ACEB. “DID.VALUE A PROJECT FOCUSED ON DEVELOPING A HOLISTIC MODEL FOR INCLUSION OF DISADVANTAGED COMMUNITIES IN INTERNSHIPS AND JOBS“. Trabalho apresentado em INTED2021 Proceedings, 2021.
Barbas, Maria Potes. “Smart Education Evolution in Digital World in Conditions of Internationalisation of Higher Education“. 2021.
Barbas, Maria Potes; Nataliia Morze; Halina Widla; Prudencia Gutierrez-Esteban; Ján Guncagam Miroslav Hrubý; Diana Bogdanova; Olga Yakovlevam Eugenia Smyrnova-Trybulska. “Smart education – evolution in digital world in conditions of internationalisation of higher education – experts’ opinions“. 2021.
Barbas, Maria Potes; Matos, Pedro. “Did.Value: a Project Focused on Developing A Holistic Model For Inclusion of Disadvantaged Communities internships and Jobs“. 2021. 10.21125/inted.2021.0961
Cavadas, Bento; Branco, Neusa; Rézio, Sofia; Nogueira, João. “Colaboração entre professores do ensino superior e Inquiry Learning Spaces interdisciplinares“. Trabalho apresentado em XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias, 2021.
Matos, Pedro; Barbas, Maria Potes. “DID.VALUE: an international project focused on building an open digital framework for educational resources on inclusive jobs and traineeships for young people with disabilities“. 2021. 10.21125/iceri.2021.0057
Rebelo, Sofia; Colaço, S.; Branco, Neusa. “Narrativas infantis na aprendizagem matemática nos primeiros anos: Experiência de uma professora estagiária.“. Trabalho apresentado em XXXI Seminário de Investigação em Educação Matemática – XXXI SIEM, 2021.
Piscalho, I., & Veiga Simão, A. M. (2021, Novembro, 22-25). Observar, refletir e narrar em ciclos estratégicos de ação autorregulada na formação contínua de docentes [Resumo expandido]. III Congresso Bienal da Rede Lusófona de Investigação-Ação Colaborativa Estreia Diálogos, Espírito Santo, Brasil.