Barbas, M. P., Vieira, A. T., Branco, P. D. (2023). Changemakers: emerging experience for Youth. Inted2023. Inclusive and Multiculturality.
Gabriel, Cristiana Lopes; Pires, Ivan Miguel; Coelho, Paulo Jorge; Zdravevski, Eftim; Lameski, Petre; Mewada, Hiren; Madeira, Filipe; Garcia, Nuno M.; Carreto, Carlos. “Mobile and wearable technologies for the analysis of Ten Meter Walk Test: A concise systematic review“. Heliyon (2023): https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e16599.
Teixeira, Leonor; Cardoso, Irene; Oliveira e Sá, Jorge; Madeira, Filipe. “Are Health Information Systems Ready for the Digital Transformation in Portugal? Challenges and Future Perspectives“. Healthcare 11 5 (2023): 712. http://dx.doi.org/10.3390/healthcare11050712.
Barbas, Maria Potes., Matos, P., & Casimiro, E. (2022). FRONT WINNERS A PROJECT FOCUSED ON THE RESKILLING PROCESS OF MENTORS FOR STUDENTS WITH DISABILITIES. ICERI2022 Proceedings. https://doi.org/10.21125/iceri.2022.1367. ICERI2022 Proceedings (2022): 5548-5552. https://library.iated.org/view/POTESBARBAS2022FRO.
Branco, P., & Soberano, M. (2022). Gamificação como elemento de motivação e engagement, aplicada à Metodologia Ágil Scrum: Ciências Exatas e da Engenharia. Revista Da UI_IPSantarém, 10(1), e27354. https://doi.org/10.25746/ruiips.v10.i1.27354
Brandão, P., & Branco, P. (2022). Cybersecurity risk management in the in-dustry 4.0. International Journal of Scientific Research and Management, 10(03), 747–754. https://doi.org/10.18535/ijsrm/v10i3.ec01
Cavadas, Bento; Rézio, Sofia; Nogueira, João Robert; Branco, Neusa. “A Framework and a Research Design Proposal to Identify Preservice Teachers’ Integration Performance of Science and Mathematics“. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education (2022): http://dx.doi.org/10.1007/s42330-022-00198-2.
Lees, J.; Gorini, L.; Torjussen, S.; Oliveira, Margarida; Pinto, Paula; Barbas, Maria Potes; Martins, M.; et al. “Transnational cooperation in enhancing researchers’ wider employability: the TRANSPEER project“. Studies in Graduate and Postdoctoral Education 7 (2022): 19-25. http://hdl.handle.net/10400.15/4073. https://doi.org/10.1108/SGPE-12-2021-0083
Madeira, Filipe; Teixeira, Leonor; Oliveira e Sá, Jorge ; Cardoso, Irene. “Estarão os Sistemas de Informação na Saúde (SIS) preparados para a transformação digital? Desafios e perspetivas futuras para os SIS em Portugal“. CAPSI 2021 Proceedings 34 (2022): https://aisel.aisnet.org/capsi2021/34.
Madeira, Filipe; DA SILVA, Ana. “Revista da UIIPS“. Revista da UIIPS 10 1 (2022): https://revistas.rcaap.pt/uiips/issue/view/1380.
Romeira, Sandra Pinto, Pinto, Sílvia Marisa, & Cunha, Maria Nascimento. (2022). THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND WELL-BEING IN UNIVERSITY STUDENTS. Boletim de conjuntura (BOCA), 12(34), 52–65. https://doi.org/10.5281/zenodo.7150121
Barbas, Maria Potes; Matos, Pedro. “Flavours in EAD” an Innovative Concept and Approach for an Intuitive and Effective E-learning Course. International Journal of Research in E-learning (2021): http://hdl.handle.net/10400.15/3980. https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.2.07
Cavadas, Bento; Branco, Neusa; Nunes, Joana; D’Oliveira, Mafalda; Rucha, Raquel; Ferro, Vânia. “Abelhas STEM: Uma proposta de trabalho interdisciplinar entre a matemática e as ciências no 2.º ciclo“. Educação e Matemática 159 (2021): 3-6.
Carvalho, Renata; Branco, Neusa; Espadeiro, Rui Gonçalo Pontes Correia Balão. “MatemaTIC: um projeto-piloto para integração do Pensamento Computacional no 1.º ciclo do Ensino Básico“. Educação e Matemática 162 (2021): 60-64.
Chuchu, Tinashe; Cunha, Maria Nascimento; Maziriri, Eugine Tafadzwa. “An empirical investigation into organizational level antecedents of value co-destruction in Lisbon, Portugal: A hospitality sector case“. International Journal of Research in Business and Social Science (2147- 4478) (2021): https://doi.org/10.20525/ijrbs.v10i6.1326.
Madeira, Filipe; Pinto, P.; Andrade, Vanda. Autor correspondente: Pinto, P.. “Impacto do confinamento devido à pandemia COVID-19 na satisfação com o trabalho: um estudo de caso português“. Revista da UI_IPSantarém 9 2 (2021): 9-18. https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/26407. doi:10.25746/ruiips.v9.i2.26407
Marques, Artur Manuel Sancho. O meta-dataset AmTriangle para experiências com Supervised Machine Learning. Revista UI_IPSantarém. 2021. SOURCE-WORK-ID: cv-prod-id-2770765. https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/26211
Marques, Artur Manuel Sancho. Processamento de linguagem natural aplicado à inteligência artificial. Revista UI_IPSantarém. SOURCE-WORK-ID: cv-prod-id-2770767. https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/26213
Notícia – “TAP apoia formação inovadora a jovens com necessidades educativas especiais“:https://drive.google.com/file/d/1U9UZZSkByku1mWWbVSsW8PPp10JEHbFv/view?usp=sharing
Notícia – “El corte Inglês de Castellana, Madrid recebe alunos com Síndrome de Down do Instituto Politécnico de Santarém“: https://drive.google.com/file/d/17cHQFDabgkxRc1yWoXcGHkUMEQNeKqtb/view
Pinheiro, B. M. & Branco, P. D. (2021). MOOC accomplishment through gamification. Revista Kriativ.tech 9 (1).
Samartinho, João; Barradas, Cláudio. “Editorial | International Conference: Digital Transformation – International Cooperation, multiculturalism, collaborative work and more inclusive, sustainable and resilient environments“. (2021): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/26184.
Silva, F. O. & Branco, P. D. (2021). Smart Recycle – Development of a waste collection application. Revista Kriativ.tech 9 (1).
Silva, Rafael; Madeira, Filipe. “Toward to an Education 4.0-Powered Teaching Model for Higher Education“. Revista da UI_Ipsantarém 9 4 (2021): 69-80.https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/26212. doi:10.25746/ruiips.v9.i4.26212.
Barbas, M. & José, M. (2020). Estudo sobre os perigos da Internet: O fenómeno do Catfishing em contexto de produção multimédia em educação. In Revista UIIPS, vol. 8 n. º2 (2020), pp. 47-56. http://hdl.handle.net/10400.15/3055
Barbas, M. & Matos, P. (2020). Uma Experiência em Ensino Superior: A unidade curricular de Relações Laborais antes e durante a pandemia COVID-19. In Revista UIIPS, vol. 8 n. º2 (2020), pp. 57-68. http://hdl.handle.net/10400.15/3056
Barbas, M., Lopes, N., José, M. & Matos, P. (2020). Curso Literacia Digital para o Mercado de Trabalho. Atas do VI Congresso Internacional Educação Inclusiva: Olhares pelo Caminho. 24 a 26 outubro, Lisboa, Portugal, pp. 196-203. https://vicongressoproinclusao.weebly.com/uploads/1/6/4/6/16461788/atas_parte_i_textos_completos_vi_congresso_final.pdf
Barbas, M., Torres, A. & Lopes, N. (2020). Adaptação da unidade curricular “Educação a Distância” face ao surto pandémico COVID-19. Revista UIIPS, vol. 8 n. º2 (2020), pp. 102-110. http://hdl.handle.net/10400.15/3054
Barbas, M.; Matos, P.; Novo, C.; Dias, M.; Loureiro, A. (2020). The T21 Project: A European Initiative for Young People With Special Educational Needs. In Revista UIIPS, vol. 7 n.º 2 (2019), (pp. 4-17). Doi: https://doi.org/10.25746/ruiips.v7.i2.19269
Barbas, Maria Potes; Leal, Susana; Loureiro, Ana. (2020) “Editorial“. https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/20659.
Barbas, Maria; Matos, Pedro; Novo, Cristina; Maurício Dias, José; Loureiro, Ana. (2020). “The T21 Project: a European initiative for young people with special educational needs“. http://hdl.handle.net/10400.15/2856
Branco, Neusa; Cavadas, Bento. “Estudo de aula interdisciplinar na formação de futuros professores de Matemática e Ciências Naturais no 2.º ciclo do ensino básico“. Quadrate 29 1 (2020): 159-183. https://quadrante.apm.pt/index.php/quadrante/article/view/540.
Branco, P. (2020). Video As A Media In Distance Learning: Guiding Principles. Revista Kriativ.tech 8 (1). https://www.kriativ-tech.com/?p=66220
Branco, P. (2020). MOOC development – considerations on the impact of this type of training on Educational Institutions and Participants. Revista Kriativ.tech 8 (1). https://www.kriativ-tech.com/?p=66100
Devillet, Georgette; Serrano, Teresa; Piscalho, Isabel; Bastos, Carla; Duarte, Edite; Fernandes, Vânia (2020). The Challenges Of the Inclusion of Students with Special Educational Needs in the Santarém Polytechnic Institute. https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/19304.
Devillet, Georgette; Serrano, Teresa; Piscalho, Isabel; Bastos, Carla; Duarte, Edite; Fernandes, Vânia (2020). Os desafios da inclusão de estudantes com necessidades educativas especiais no Instituto Politécnico de Santarém. https://doi.org/10.25746/ruiips.v7.i2.19304.
Loureiro, Ana. “Pedagogical Use of ICT – Strengthening Teacher Skills in a B-Learning Master’s Program“. (2020) http://hdl.handle.net/10400.15/2840
Martins, Elena Bettencourt; Loureiro, Ana. (2020). “DIGITAL TRANSFORMATION AND DIGITAL INCLUSION – A case study with adults attending training programs in the EFA modality“. https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/20668.
Novo, Cristina; Torres, Ana Luísa; Dias, José Maurício; Amendoeira, José; Pinto, Maria Rosário. “E-(m)PACT“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/19308.
Novo, Cristina; Torres, Ana Luísa; Dias, José Maurício. “BE.SAFE“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/19307.
Piscalho, Isabel; Catela, David; Victorino, Ana Carolina; Cerekeira, Bárbara; Marques, Nicole; Ferreira, Rita; Dias, Sara (2020). Respiratory Control Technique and Attention Deficit Hyperactivity Disorder: a Project in a School of the (Portuguese) Second Cycle of Basic Education. https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/19291.
Piscalho, Isabel; Catela, David; Victorino, Ana Carolina; Cerekeira, Bárbara; Marques, Nicole; Ferreira, Rita; Dias, Sara (2020). Técnica de controlo respiratório e a hiperatividade e défice de atenção: um projeto numa escola do 2.º ciclo do ensino básico. https://doi.org/10.25746/ruiips.v7.i2.19291.10.25746/ruiips.v7.i2.19291,title
Samartinho, João Paulo; Potes Barbas, Maria; Santos Rocha, Rita; Leal, Susana. “EDITORIAL: International Congress of UI_IPS – Part II“. (2020). https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/19263.
Ribeiro, Ricardo; Silva, Ricardo; Ramos, Cláudio; Carvalho, Leonardo; Bento, Fernando; Samartinho, João. “Creating a report in Jasper Reports Server“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21986.
Ferreira, André; Cabral, Bernardo; Silva, Bruno; Bento, Fernando; Samartinho, João. “SuiteCRM“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21987.
Samartinho, João; Barradas, Cláudio. “EDITORIAL: Digital Transformation and Information Technologies in Pandemic Times“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21965.
Samartinho, Ana Catarina; Novo, Cristina; Samartinho, João. “Digital Educational Resources as facilitators of digital transition in time of pandemic: a strategy for the inclusion of pupils with Specific Needs in the 1ºCEB“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21970.
Parreira, Diana; Correia, Filipe; Silva, José; Meneses, Luís; Bento, Fernando Bento; Samartinho, João. “MOOC – Introduction to Odoo“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21979.
Zabolotnic, Calin; Diallo, Mamadou Saikou; Honrado, Nuno; Cabral, Sílvia; Bento, Fernando; Samartinho, João. “MOOC: Getting Started with Trello“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21982.
Samartinho, Ana Catarina; Novo, Cristina; Samartinho, Joao. “Trabalho Colaborativo @ Distância em Tempos de Pandemia: Uma Solução de Inclusão no 1.º Ciclo para Alunos com Necessidades Específicas“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/interaccoes/article/view/21092.
Castro, André Filipe; Silva, José Miguel; Pina Nunes, Manuel Maria; Neves, Rui Pedro; Bento, Fernando; Samartinho, João. “MOOC: Getting started with Alfresco – Installing Alfresco using Docker“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21981.
Nogueira, Diogo Rafael; Caneira, Francisco Daniel; Agostinho, João Pedro; Esteves, Tiago José; Bento, Fernando; Samartinho, João. “MOOC – Open Project User Guide“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21984.
Murça, Bruno Miguel; Hervet, Cláudio José; Pilté, Marta de Sousa; Mota, Pedro Manuel; Bento, Fernando; Samartinho, João. “Project “MOOC: Introduction to Git”, solutions for professional training in time of pandemic“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21985.
Sá, Gulherme Alves de; Silva, João; Alves, Luís; Rosa, Marco; Bento, Fernando; Samartinho, João. “Freshsales Introduction MOOC“. (2020): https://revistas.rcaap.pt/uiips/article/view/21989.
Seixas, Sónia. “Invited Commentary. The Challenge of Turning Peers into Active Defenders“. The Central European Journal of Paediatrics (2020). http://hdl.handle.net/10400.15/2841
Torres, A.L., gomes, A. C. D. S., Cavadas, B., & Dias, J. M. (2020). Projeto-“Young learners embrace social inclusion and social involvement“. Revista da UI_IPSantarém-Unidade de Investigação do Instituto Politécnico de Santarém, 8(4), 143-146. DOI: https://doi.org/10.25746/ruiips.v8.i4.21992
Torres, A. L., & Cavadas, B. (2020). Projeto-“Enchance researchers and HEI staff’skills and competences in research and opens science practices“-ENREAC-HEI.Revista da UI_IPSantarém-Unidade de Investigação do Instituto Politécnico de Santarém, 8(4), 135-138. DOI: https://doi.org/10.25746/ruiips.v8.i4.21990
Torres, A.L., do Rosário Batista, M.m Dias, J.M., & Novo, C. (2020). Projeto-“Exchange of good practices for excellence“. Revista da UI_IPSantarém-Unidade de Investigação do Instituto Politécnico de Santarém,8(4), 139-142. DOI: https://doi.org/10.25746/ruiips.v8.i4.21991